tisdag 24 mars 2009

Vem stör min träning?

Nu har jag varit på gymmet och sedan simmat. Jag har alltså gjort vad jag har kunnat för att bli stark, sund, välmående och glad.
På väg mot dessa underbara adjektiv kom jag på en liten lista. Här är den.

Saker jag stör mig på i gymmet

1. Folk som bara sitter still på maskinerna hur länge som helst. Sitt på golvet om det inte passar att röra på sig!
2. Människor som stönar ljudligt efter varje lyft eller tryck.
3. Simmare som tycker det är okej att klösa andra som simmar i samma bana när man passerar varann. Gäller både med finger- och tånaglar.
4. Folk som lämnar bastudörren öppen när jag sitter inne i bastun.
5. Sprättare. Såna där som är övertygade om att de simmar snabbast och bäst av alla men som egentligen bara är bäst på att splasha en grym mängd vatten omkring sig, föra oväsen och crawla ivägen för dem som vill simma förbi.

Annars är det trevligt.
Och trots att samtliga fem irritationsmoment befann sig i simhallen idag lyckades jag faktiskt förutom lite mer stark, sund och välmående faktiskt också bli lite mer glad av att vara där halvannan timme. Så det kan inte vara helt fel att bita ihop och stå ut med nr 1-5 ibland.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle lägga musiken som en sjätte punkt. För att den är så dålig att den stör träningen ibland och för att om det nångång råkar komma en bra låt så är det ändå så låg volym att man bara kan ana sig till den nånstans i bakgrunden! (Och nej, min ipod får inte bli svettig ;))

    SvaraRadera
  2. musiken har varit så dålig på gymmet där jag har gått, så jag är glad bara de inte vrider upp volymen på suomipoppen ännu mer :)

    SvaraRadera