måndag 30 mars 2009

Helg!

Min helg infaller på måndag och tisdag den här veckan. Tack skiftesjobb.

Bilden föreställer helg på riktigt. Kanske jag borde fixa håruppsättning idag också, för att öka helgstämningen?


I fredags följde jag med sambon som avec då hans studentförening firade 90-årsjubileum. Det var nog den kallaste årsfesten jag nånsin varit på - restaurangen hade skruvat upp luftkonditioneringen till max så alla satt och huttrade. När huvudrätten kom in och folk väntade på att få börja äta stoppade de händerna under tallrikarna, och vid efterrätten satt jag och värmde händerna på ett värmeljus...
Stämningen var det inget fel på i alla fall, och maten var god.


Helgstämningen idag får nog lov att infinna sig också utan hårnålar och långklänning.
Jag tror att det får bli en slapp helg med mycket tv, en ny bok, liten shoppingrunda, en del frisk luft och ett par nya recept som jag har tänkt testa. Sådär, då är måndag-tisdags-veckoslutet spikat!

2 kommentarer:

  1. Är det Martin som fixat frisyren? Kan man boka honom i utbyte mot lite surdeg kanske? ;)
    Du kan ju pynta upp dig som fa-an därhemma och trippa runt i klackaskoar å klänning. Total feststämning :) (enda problemet är att man måste vara rädd för att strupmbyxorna skall gå sönder...)

    SvaraRadera
  2. Nej, Martin har inte fixat frisyren - men faktiskt nog assisterat lite med hårsprejflaskan i sista minuten!
    Helgstämning blev det med sportkläder istället för klackskor, bra och bekvämt det också :)

    SvaraRadera