fredag 1 januari 2010

Gott och nytt

Nyårshelgen går i jobbets tecken, men det gick bra att göra som Askungen på nyårsaftonen. Alltså gå på den underbara balen på slottet (nästan ett slott i alla fall...), höra klockan slå tolv, dricka lite skumpa (det tror jag nog att Askungen gjorde fast det inte syns i tv) och sen snabbt försvinna hem.

Balen på slottet var i det här fallet trevlig nyårsfest med vacker fyrverkeriutsikt över stan. Vi var många kockar och soppan var underbar. Eftersom det konstaterades att nyårsmenyn är obligatoriskt bloggmaterial dagen efter kan jag leverera mitt bidrag: vitchoklad-pannacotta.

Det goda nya 2010 ska jag, så fort bildöverföringen har lyckats, inleda med att sova bort helgens sömnskuld. Det har sina sidor att göra som Askungen. Gott nytt år på er!


Skål för 2010 i -200 grader ungefär

2 kommentarer:

  1. Efterrätten var delikat! Önskar att jag också kommit på att ta lite bilder av skumppaskålandet.

    SvaraRadera
  2. Det var kallt och svårt att ta skål-bilder och det här var den enda användbara! Så du använde säkert tiden bättre :)

    SvaraRadera