måndag 29 juni 2009

Sommarbröllop

Helgens bröllop var jättevackert och vädret dagen efter bröllopet nästan lite för vackert. En lätt rödaktig billast vänner till bruden kom hem igår kväll efter att ha turistat i Nagu och legat på stranden.


Vackra brudens vackra bukett















Paret fick varandra, gästerna dansade hela natten, alla sjöng allsång efter allsång och toastmaster och toastmadame märkte till sin förtjusning att det inte var så svårt att hålla tidtabellen för festen. Eller, det gjorde i alla fall inte så mycket att festen blev längre än det stod i tidtabellen...

Nu överväger jag starkt att börja använda mig av koskälla även i vardagen när jag vill göra mig hörd. Det var ganska effektivt. Och vill ni inte sjunga sommarsånger, höra lyckönskningstelegram eller leka lekar kan ni ju hålla er undan när jag närmar mig och klämtar i klockan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar