fredag 12 juni 2009

Senaste nyttiga nycken

Hur får man snabbt egna färska grönsaker när man bor i stan? Jo, man odlar dem i köksskåpets mörker.

Jag ska inte tråka ut er med fakta om hur otroligt nyttigt och hälsosamt och bla bla det är med groddar. Utan bara konstatera att det är superenkelt och jättegott.
Recept: Vatten, frön, vänta.
Man häller lite vatten på frön i en burk, liksom. Sen får man massor av groddar och kan känna sig lite sjuttiotalsretro när man knaprar i sig dem i sallader eller wokrätter.

Idag ska jag förutom att retroäta min senaste sats mungbönsgroddar (inte hela, de är ganska mättande) vara ledig fram till fyratiden, då jag börjar jobba.
Har börjat cykla till jobbet igen, åtminstone till kvällsskiften. Det går fint bara man inte räknar antalet trafikregler man bryter mot för att färden ska gå något så när tryggt och smidigt. Håller ändå tummarna för att helsingforspolisen har viktigare saker för sig än att göra en utryckning för att jag cyklar på trottoaren på Mechelingatan. Månne man får be dem gå och jaga en knarklangare eller fånga en ekonomisk brottsling istället för att jaga ner mig på körbanan?

2 kommentarer:

  1. Se upp för galna gubbar som hoppar framför cykeln och hotar dig på Mechelinggatan. Det är inte så kul kan jag berätta. :)

    SvaraRadera
  2. Menar du han med spretigt grått hår som brukar dra omkring på en kärra? Han har skrikit åt mig flera gånger redan, jag brukar bara pingla med ringklockan åt honom och låta honom vråla i fred.

    SvaraRadera