söndag 7 juni 2009

Möhippa

Roligt helgprogram: min första möhippa nånsin. Det blev en trevlig heldag med ganska lugnt men varierat program, en blivande brud som var positiv till allt vi hittat på - och hjälp vad tiden går snabbt när man är många som har fullt program!

Hot yoga är inte riktigt min grej, lärde jag mig. Fast så hemskt som jag fasade för var det inte. Man svettas inte floder, det spelar inte pingeliplongmusik i bakgrunden och man behövde inte vara fasansfullt vig eller vältränad. Så i själva verket var timmen ganska avslappnande (för att inte tala om uppvärmande).

Överraskande skoj var programpunkten "pyssla egna smycken"! Jag är inte speciellt pysslig men när vår expert plockade fram pärlor, lås och hängen exploderade hela rummet i pärleplockande koncentration. Resten av möhippan var vi alla sedan utsmyckade i nya smyckeskreationer. Trevligt, rekommenderas!!

Bruden fick välja först

Annat vi gjorde var grillning, bastubadande, schlagerlek där blivande brudens melodifestivalkunskaper slog samtliga deltagare med häpnad, frös (det var VINTER ute inatt), skrattat, stiftat bekantskap med skrock-brudritualer... Allt möjligt roligt. Och det gav definitivt mersmak på möhippor. Gift er, kära vänner!! Jag lovar att ingen annan av er ska behöva ha på sig en lila glansig syntetbody och neonfärgade svettband på en hotyoga-lektion.

Nu valvakas det. Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar