lördag 7 februari 2009

Resblogg fran varmen och akvariefiskarna

Jag visste nog att fiskar som man ser i akvarier finns pa riktigt, nanstans langt borta. Men nu far jag simma med dem! Det ar helt otroligt. Jag skulle kunna snorkla hela dagen lang (men man far lite skavsar av cyklopogat).

Thailandsresan gar alltsa finfint. Det ar runt 30 grader varmt, svalkande i havet och i poolen. Martin och jag njuter i fulla drag och proppar i oss massvis med god thailandsk mat. Vi har akt runt mellan hoga kalkstensoar, simmat i kristallklart vatten, sett roliga apor, promenerat pa kilometerlanga strander... Vad mer kan man onska?
Och bara ovanfor dorren till intenetcafeet satt fem geckoodlor. Jattesota.

For den som orkat stava sig igenom inlagget utan prickar (lessen!) - manga halsningar fran varmen! Vykortsbilderna kommer sa snart jag har tankat dem ur kameran.
Halva semestern ar fortfarande kvar. Bara att konstatera att det ar sant som de sager i sin slogan: Smile, you're in Thailand!

2 kommentarer:

  1. Låter helt underbart. Njut!

    SvaraRadera
  2. Låter lyckat. Fast vi har nog bra väder här i Finland just nu också!!! ;-)

    Ifall ni köper solbrillor av Jonas i Krabi, så hälsa från mig!

    SvaraRadera