tisdag 17 november 2009

Kakprovsmakning

Idag var jag kextestare i Östra centrum. Det vill säga, jag var där av annan anledning men stoppades i köpcentret eftersom jag såg ut att vara en lagom testperson. Och att testa kakor är väl vad Kakform går ut på, så låt gå, sa jag.

Sen provtuggade jag med initierad min på torra och sötknastriga industrikakor som smakade transfetter men som skulle säljas under "MYCKET NATURLIGT"-varumärken. Jag snörpte på munnen och klickade i dåliga poäng för kakorna (man åt och svarade på en webbenkät om kexen samtidigt). Omsorgfullt fyllde jag i på den tomma raden längst ner i "Dessa kakor tycker jag om"-uppräkningen att jag minsann gillar hembakade kakor bäst.

Här hade jag ju varit over and done with tråkiga kex, om inte undersökningstjejen hade hunnit ikapp mig i dörren:
- Nej nej, gå inte, du ska ju få din belöning!

Min lön för mödan var såklart torra och sötknastriga industrikakor. Två stora förpackningar.
Bortges till högstbjudande. (Eller vem som helst som uppvisar någon slags intresse.)

3 kommentarer:

  1. Men vilken kul undersökning! Du fick ju ändå äta sötsaker medan du fyllde i, oftast får man ju ingenting för besväret. :)

    SvaraRadera
  2. Di såå lite skruttu ut dide kakona. :)

    SvaraRadera
  3. Och aargh! När jag öppnade den ena förpackningen visade det sig att kakorna i den dessutom är portionsförpackade! Jag har alltså gått med på att ta emot både trista skrutt-kex och en massa extra avfall -- varför sa jag inte bara nej tack???

    SvaraRadera